Pcsupport.cz
HST.cz HST.en HST.de

Nejvýznamnějším tématem v lidském kapitálu je letos pro české firmy sounáležitost zaměstnanců a smysluplnost práce (91 %). Jen 48 % jich ale uvádí, že jsou na to připraveny. Vyplývá to ze studie Deloitte Globální trendy v oblasti lidského kapitálu 2020, kterého se zúčastnilo téměř devět tisíc lídrů HR ve 119 zemích, včetně České republiky.

„Z našich zkušeností vyplývá, že smysl pro sounáležitost lze posílit ve čtyřech základních oblastech. První z nich je kultura společnosti založená na respektu, druhý je chování lídrů jako vzoru těchto hodnot, třetí je vytvoření prostředí, v němž se daří osobním vztahům a čtvrtou férovost. Bez tohoto mixu se neobejde žádné moderní pracoviště,“ říká Ondřej Přerovský, senior manažer v poradenství v oblasti lidského kapitálu Deloitte.

Druhým nejdůležitějším trendem v oblasti lidského kapitálu je management znalostí (76 %) a třetím wellbeing (72 %). V celosvětovém srovnání dominují také tyto tři trendy, ale v jiném pořadí – první je wellbeing (80 %), druhá sounáležitost (79 %) a třetí management znalostí (75 %).

„Firmy se na sounáležitost soustředí zejména kvůli přesvědčení, že člověk, který ji cítí se svou firmou a uvědomuje si svůj přínos, má lepší výsledky a samozřejmě ho práce i víc baví. Zejména z pohledu současné situace je přitom velkou výzvou virtuální prostředí. Zaměstnanci, kteří často využívají virtuálních kolaborativních nástrojů, se mohou cítit více izolováni,“ říká Martina Schiestlová, HR ředitelka Deloitte.

Odpovědí na rizika narušení pocitu sounáležitosti mohou být inovativní přístupy ke spolupráci.

„Moderní postupy jako design sprint nebo agile téměř se 100% jistotou působí na zaměstnance velkých firem a korporací jako živá voda. Manželství s prací, kde už není vášeň ani překvapení, tak díky nim dostane nový impulz. Lidé jsou najednou slyšet bez ohledu na to, zda jsou introverti či extroverti, podílí se na zásadních rozhodnutích, získají pocit, že na nich záleží,“ doplňuje Jiří Vávra, Head of Deloitte NEXT

První pětku nejvýraznějších trendů v oblasti lidského kapitálu v Česku uzavírají HR analytika (65 %) a etické otázky (57 %). Na ně se české firmy cítí být nejlépe připraveny (54 %), podobně jako firmy ve světovém měřítku (51 %).

 

Trendy v oblasti lidského kapitálu 2020 v Česku a celosvětově:

Trend

Důležitost (ČR)

Důležitost (svět)

Připravenost (ČR)

Připravenost (svět)

1. Sounáležitost
aneb Jak najít smysl práce

91 %

79 % (2.)

48 % (4.)

49 % (3.)

2. Management znalostí aneb Jak na hledání souvislostí ve světě přehlceném informacemi

76 %

75 % (3.)

50 % (3.)

42 % (6-7.)

3. Wellbeing jako nedílná součást práce aneb Jak ze života a zaměstnání dostat maximum

72 %

80 % (1.)

52 % (2.)

50 % (2.)

4. Analýza zaměstnaneckých dat aneb
Novými otázkami k relevantním odpovědím

65 %

71 % (7.)

33 % (8.)

41 % (8.)

5. Etika a budoucnost práce aneb
Od „mohli bychom“ k „jak bychom měli“

57 %

75 % (4.)

54 % (1.)

51 % (1.)

6. Vzkaz pro HR: Posilte svůj vliv a rozšiřte oblasti zaměření (rozvoj HR)

57 %

75 % (5.)

35 % (7.)

45 % (4.)

7. Post-generační týmy aneb
Od mileniálů ke kontinuální pracovní síle

56 %

70 % (8.)

41 % (6.)

43 % (5.)

8. Kompenzační hlavolam aneb
Jak na lidský přístup v odměňování

54 %

69 % (9.)

43 % (5.)

40 % (9.)

9. Supertýmy aneb
Jak dostat umělou inteligenci na palubu

48 %

59 % (10.)

26 % (10.)

31 % (10.)

10. Za hranicí rekvalifikace aneb
Jak chytře investovat do odolnosti firmy

46 %

74 % (6.)

31 % (9.)

42 % (6-7.)


 Studii Globální trendy v oblasti lidského kapitálu 2020 naleznete zde.

Partneři / Partners

ST logo CZ stojate cerne2 partner seclogo  partner koalice E21 logo SPCR LOGO VERTICAL CZ RGB 280x226 IMD Logo Blue RGB E21 logo HK logo PRAHA1 dole 1radek RGB

 

loga partneri 280x226 slunce 280x226 roska 280x226 Kudyznudy.cz - tipy na výlet  LOGO PFM 2

 

 

 

 

 

 

Menu